Valitse sivu

3 Keinoa saada verkkokurssin myynti kasvuun

3 Keinoa saada verkkokurssin myynti kasvuun

Onko sinulla verkkokurssi, joka ei oikein myy? Tai ehkä verkkokurssisi myy, mutta ei saavuta toivottua menestystä? Ei hätää, tässä artikkelissa jaan kanssasi kolme arvokasta vinkkiä, joiden avulla voit lisätä myyntiäsi ja saavuttaa parempia tuloksia. Olipa kyse sitten kurssisi markkinoinnista, asiakaskokemuksesta tai myyntitaktiikoista, nämä vinkit auttavat sinua hankkimaan lisää myyntiä ja kasvattamaan menestystäsi verkkokurssien maailmassa. Lue eteenpäin ja ota käyttöön nämä tehokkaat strategiat, jotka auttavat sinua saavuttamaan lisämyynnin tavoitteesi!

 

1. Hakukoneoptimointi

Tarkista onko verkkokurssisi myyntisivu hakukoneoptimoitu niin, että se löytyy hyvin hakukoneilla. Hakukonenäkyvyyteen panostaminen kannattaa, sillä pidemmän päälle se on sinulle ilmaista näkyvyyttä, ja tuo juuri niitä ihmisiä sivuillesi, jotka ovat kiinnostuneet aiheesta. Hakukoneoptimointi vaatii kärsivällisyyttä, eikä näkyvyys tule hetkessä, vaan ajan kanssa.

Hakukoneoptimointi vaatii kärsivällisyyttä, eikä näkyvyys tule hetkessä, vaan ajan kanssa.

Kohdenna siis tekstisi niille hakusanoille, joilla haluat löytyä Googlesta. Google tykkää hyvästä sisällöstä, jota pitää myös olla tarpeeksi. Muista myös sisäiset ja ulkoiset linkitykset, ne ovat tärkeitä. Kun saat sivuillesi linkkejä ulkoisista, ns. “hyvistä lähteistä”, eli “arvostetuilta” verkkosivuilta, myös Google arvostaa sivujasi enemmän.

Myös sivujesi latausnopeudella on merkitystä. Google arvostaa sivuja, joiden käytettävyys on hyvä. Ja mitä paremmin ja pidemmäksi aikaa saat myyntisivullesi kävijöitä, sen parempana Google sivujasi pitää. Jos käytät WordPressiä, kannattaa myyntisivu optimoida esimerkiksi käyttämällä YOAST-SEO-lisäosaa, jonka perusversio on ilmainen.

Google käyttää sivujesi arviointiin siis useampia erilaisia tapoja. Googlen kanssa kannattaa ehdottomasti olla “kaveri”, koska sillä on ehdottomasti iso rooli kurssin myynnin kannalta. Usein kurssien myynneissä on onneksi se hyvä puoli, että kurssia voi myydä vuodesta toiseen, joten myös tästä näkökulmasta hakukoneoptimointiin kannattaa panostaa.




2. Myyntisivun optimointi

Kannattaa tehdä myös pieni katsaus myyntisivuun ja katsoa se ajatuksella läpi – löytyykö myyntisivulta kaikki tarpeellinen tieto kurssista. On tärkeää antaa myös muiden lukea myyntisivu läpi, sillä usein omalle tekemiselle tulee sokeaksi, ja ulkopuoliset voivat huomata sivuilta asioita, joita puuttuu. Ulkopuolinen lukija voi myös bongata outoja tai epäselviä ilmaisuja.

Lisähuomiona kannattaa harkita myös A/B-testausta myyntisivulla. Tämä tarkoittaa sitä, että teet sivustollesi vähintään kaksi erilaista versiota ja vertailet niiden suorituskykyä. Näin voit havaita, kumpi versio myy paremmin ja tehdä muutoksia sen perusteella jatkokehitykseen. A/B-testauksen avulla voit myös verrata paremmin myyvää sivua samankaltaiseen versioon, johon olet tehnyt pieniä muutoksia. Tällainen järjestelmällinen testaus auttaa optimoimaan myyntisivua siten, että saat lopulta käyttöösi sivun, joka tuottaa enemmän myyntiä.

Testaukseen on saatavilla erilaisia lisäosia esimerkiksi WordPress-alustalle. Voit hakea uutta lisäosaa kirjoittamalla hakukenttään joko “A/B testing” tai “Split-testing”, jolloin saat erilaisia hakutuloksia näistä lisäosista. Näin voit valita itsellesi sopivimman ja mieluisimman testausmenetelmän.

 

3. Markkinointi

Seuraavaksi kannattaa tehdä perusteellinen katsaus markkinointikanavaan ja tarkastella yksityiskohtaisesti, miten olet markkinoinut kurssiasi tähän mennessä. Nykyisin on erittäin tärkeää olla aktiivisesti läsnä sosiaalisessa mediassa, sillä pelkät yrityksen profiilille tehtävät julkaisut eivät välttämättä riitä tavoittamaan haluamaasi suurta näkyvyyttä. Esimerkiksi Facebookissa pelkästään julkaisujen avulla on haastavaa saavuttaa haluttua näkyvyyttä, minkä vuoksi maksullinen markkinointi voi melkeinpä muodostua välttämättömäksi keinoksi.

Lisäksi kannattaa harkita kumppanuusmarkkinointia ja sen tehokasta hyödyntämistä, sillä se voi merkittävästi auttaa lisäämään ihmisten tietoisuutta kurssistasi. Vaikka he eivät ehkä heti osta kurssiasi, on suuri mahdollisuus, että he tulevat tekemään sen myöhemmin, kun heidän tarpeensa opettamillesi opeille ilmenee. Siksi onkin äärimmäisen tärkeää olla näkyvillä ja hyödyntää samanaikaisesti useita eri markkinointikanavia, jotta voit tavoittaa mahdollisimman laajan yleisön.

Näiden edellä mainittujen strategioiden avulla voit varmistaa paremman näkyvyyden ja saada enemmän potentiaalisia asiakkaita kiinnostumaan juuri sinun kurssistasi. Pidä mielessä, että yksityiskohtainen suunnittelu ja huolellinen toteutus markkinointistrategiassa voivat olla avain menestykseen kurssisi markkinoinnissa ja saavuttaa tavoitteesi.




Lähetä kommentti

Käytämme evästeitä, jotta voimme kehittää sivustoa. Voit määrittää hyväksytkö evästeiden käyttämisen.

Privacy Settings saved!
Yksityisyysasetukset

Kun surffailet sivuillamme, tallennamme evästeitä. Voit hallita evästeitä täältä.


Käytämme Facebook Pixeliä, jotta voimme seurata sivuston käyttäjien yhteyttä Facebookiin.
  • m_pixel_ratio
  • presence
  • sb
  • wd
  • xs
  • fr
  • tr
  • c_user
  • datr

Decline all Services
Accept all Services