Valitse sivu

3 Keinoa saada verkkokurssin myynti kasvuun

3 Keinoa saada verkkokurssin myynti kasvuun

Onko sinulla verkkokurssi, joka ei oikein myy? Tai verkkokurssisi myy, mutta ei tarpeeksi hyvin? Poimi tästä artikkelista kolme vinkkiä lisämyynnin hankkimiseksi.

 

1. Hakukoneoptimointi

Tarkista onko verkkokurssisi myyntisivu hakukoneoptimoitu niin, että se löytyy hyvin hakukoneilla. Hakukonenäkyvyyteen panostaminen kannattaa, sillä pidemmän päälle se on sinulle ilmaista näkyvyyttä, ja tuo juuri niitä ihmisiä sivuillesi, jotka ovat kiinnostuneet aiheesta. Hakukoneoptimointi vaatii kärsivällisyyttä, eikä näkyvyys tule hetkessä, vaan ajan kanssa.

Hakukoneoptimointi vaatii kärsivällisyyttä, eikä näkyvyys tule hetkessä, vaan ajan kanssa.

Kohdenna siis tekstisi niille hakusanoille, joilla haluat löytyä Googlesta. Google tykkää hyvästä sisällöstä, jota pitää myös olla tarpeeksi. Muista myös sisäiset ja ulkoiset linkitykset, ne ovat tärkeitä. Kun saat sivuillesi linkkejä ulkoisista, ns. “hyvistä lähteistä”, eli “arvostetuilta” verkkosivuilta, myös Google arvostaa sivujasi enemmän.

Myös sivujesi latausnopeudella on merkitystä. Google arvostaa sivuja, joiden käytettävyys on hyvä. Ja mitä paremmin ja pidemmäksi aikaa saat myyntisivullesi kävijöitä, sen parempana Google sivujasi pitää. Jos käytät WordPressiä, kannattaa myyntisivu optimoida esimerkiksi käyttämällä YOAST-SEO-lisäosaa, jonka perusversio on ilmainen.

Google käyttää sivujesi arviointiin siis useampia erilaisia tapoja. Googlen kanssa kannattaa ehdottomasti olla “kaveri”, koska sillä on ehdottomasti iso rooli kurssin myynnin kannalta. Usein kurssien myynneissä on onneksi se hyvä puoli, että kurssia voi myydä vuodesta toiseen, joten myös tästä näkökulmasta hakukoneoptimointiin kannattaa panostaa.

 

2. Myyntisivun optimointi

Kannattaa tehdä myös pieni katsaus myyntisivuun ja katsoa se ajatuksella läpi – löytyykö myyntisivulta kaikki tarpeellinen tieto kurssista. Kannattaa antaa myös muiden lukea myyntisivu läpi, sillä omalle tekemiselle tulee usein sokeaksi, joten muut voivat huomata sivuilta asioita, joita puuttuu. Ulkopuolinen lukija voi löytää myös outoja tai epäselviä ilmauksia.

Kannattaa tehdä myyntisivulle myös A/B-testaus. Eli teet sivustasi vähintään kaksi erilaista versiota, ja katsot kumpi myy paremmin. Sitten voit taas tehdä muutoksia niin, että vertailet paremmin myyvää sivua samankaltaiseen sivuun, johon olet tehnyt pieniä muutoksia. Tällä tavoin saat optimoitua myyntisivua siten, että käytössäsi on lopulta sivu, joka tekee enemmän myyntiä.

Testaukseen löytyy esimerkiksi WordPressille monia eri lisäosia. Voit mennä lisäämään uutta lisäosaa ja kirjoittaa hakuun joko A/B testing tai Split-testing, niin saat hakutuloksina erilaisia lisäosia, joista voit valita itsellesi sopivimman ja mieluisimman.

 

3. Markkinointi

Seuraavaksi kannattaa tehdä katsaus markkinointikanavaan, miten olet markkinoinut kurssiasi?

Nykyisin on hyvä olla myös somessa näkyvillä, eikä tämä tarkoita sitä, että pelkät yrityksen profiilille tehtävät julkaisut olisivat tarpeeksi. Esimerkiksi Facebookissa et pysty saavuttamaan juurikaan näkyvyyttä pelkillä julkaisuilla, vaan maksullinen markkinointi on lähes välttämättömyys.

Toinen tapa markkinoida verkkokurssiasi on lisätä se Parhaat Verkkokurssit -sivustolle. Sivujen kautta ihmiset voivat löytää kurssisi muiden kurssien joukosta, eikä hintakaan päätä huimaa – alviton hinta on vain reilun kympin kuukaudessa, jos ilmoituksen haluaa jättää vuodeksi. Tämä on siis aika edullinen tapa markkinoida verkkokurssia ja lisätä ihmisten tietoisuutta kurssisi olemassa olosta.

Myös kumppanuusmarkkinointia kannattaa miettiä ja hyödyntää, koska sitä kautta voit jälleen lisätä ihmisten tietoisuutta kurssistasi. Jos he eivät heti ostakaan kurssiasi, on mahdollista, että he tekevät sen myöhemmin, kun tarve antamillesi opeille ilmenee. Kannattaa siis ehdottomasti olla esillä ja käyttää rinnakkain montaa eri kanavaa!

 

Lähetä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Käytämme evästeitä, jotta voimme kehittää sivustoa. Voit määrittää hyväksytkö evästeiden käyttämisen.

Privacy Settings saved!
Yksityisyysasetukset

Kun surffailet sivuillamme, tallennamme evästeitä. Voit hallita evästeitä täältä.

Decline all Services
Accept all Services