Valitse sivu

Mitä POD -liiketoiminta on?

Mitä POD -liiketoiminta on?

Mitä POD -liiketoiminta on?

Tervetuloa POD, eli print-on-demand-liiketoiminnan maailmaan!
Tämä liiketoimintamalli sisältää tuotteiden luomisen, yleensä uniikilla painetulla designilla, vasta kun asiakas tekee tilauksen. Tämä mahdollistaa tuotteiden tarjoamisen monipuolisesti ilman varastoa tai ennakko-investointeja. Print-on-demand eroaa serkustaan dropshippingstä siinä, että se antaa sinulle vapauden luoda omat designisi, joilla voit tehdä ainutlaatuisia tuotteita.

Print-on-demand on varsin suosittua ja tämä liiketoimintamalli on myös helppo aloittaa. Kolme suurinta globaalia print-on-demand toimijaa ovat Printify, Printful ja Gelato. Nämä yritykset tarjoavat valtavan valikoiman tuotteita ja toimivat kansainvälisesti, vaikkakin markkinoilla on myös lukuisia pienempiä palveluntarjoajia.

Print-on-demand liiketoiminnan aloittaminen vaatii vain vähän laiteinvestointeja – vain tietokoneen ja perustaidot tietokoneen käytössä. Kuvankäsittelytaidot ovat hyödylliset; itse käytän Adobe Photoshopia ja Illustratoria designeihini. Vaikka nämä ohjelmat saattavatkin vaikuttaa aluksi vaikeilta käyttää, mutta ajan ja harjoituksen myötä ja katsomalla erilaisia tutoriaaleja, ohjelmien käyttämisen kyllä oppii ajan kanssa.

Jos et kuitenkaan ole vielä valmis luomaan omia designejäsi, voit hankkia valmiita designejä paikoista kuten Creative Fabrica. Creative Fabricassa on hyvin edullinen kuukausijäsenyys, jota vastaan voit ladata rajattomasti erilaisia designejä itsellesi kaupalliseen käyttöön. Jos teet myyntiä tiettyjen kauppa-alustojen kautta, muista tehdä muutoksia lataamiisi designeihin, sillä useat palvelut vaativat, että olet suunnittelut designit itse. Jos myyt vain omassa verkkokaupassasi, kuten WooCommerce tai Shopify, sinulla on vapaus käyttää designeja sellaisenaan.

On tärkeää huomata, että Print-on-demand tuo myös mukanaan omat haasteensa, pääasiassa myytävien tuotteiden suunnittelemisen ja kilpailun muiden myyjien kanssa. Lisäksi Print-on-demand saatava kate ei ehkä ole yhtä suuri kuin omasta varastosta myytävistä tuotteista, johtuen painotuotteiden korkeammista yksikkökustannuksista. Yksi merkittävä etu Print-on-demand pyörittämisessä on, että kumppanisi hoitaa painamisen ja tuotteiden lähettämisen asiakkaille. Heillä on jopa integraatioita eri verkkokauppa-alustoille ja markkinapaikoille, joten kaikki voidaan automatisoida. Sinä voit keskittyä pääasiassa tuotesuunnitteluun, markkinointiin, asiakaspalveluun ja mahdollisesti oman verkkokauppasi ylläpitämiseen.

Vaikka tämä saattaa vaikuttaa nopealta ja helpolta tapalta tehdä rahaa, Print-on-demand liiketoiminnan pyörittäminen vaatii jatkuvaa panostusta eikä ole täysin passiivista. Liiketoimintaan liittyy päivittäistä asiakaspalvelua ja jatkuvasti uusien degnien luomista ja vanhojen tuotteiden optimoimista. Jos kuitenkin nautit uuden luomisesta ja haluat nähdä kättesi jäljet, suosittelen syventymään Print-on-demandin maailmaan. Jos print-on-demand herättää mielenkiintosi, kokeile sitä rohkeasti, voit kokeilla eri toimijoiden palveluita täysin ilmaiseksi ja sitoumuksetta!

Linkit:
Gelato
Printify
Printful
Creative Fabrica

 

Käytämme evästeitä, jotta voimme kehittää sivustoa. Voit määrittää hyväksytkö evästeiden käyttämisen.

Privacy Settings saved!
Yksityisyysasetukset

Kun surffailet sivuillamme, tallennamme evästeitä. Voit hallita evästeitä täältä.


Käytämme Facebook Pixeliä, jotta voimme seurata sivuston käyttäjien yhteyttä Facebookiin.
  • m_pixel_ratio
  • presence
  • sb
  • wd
  • xs
  • fr
  • tr
  • c_user
  • datr

Decline all Services
Accept all Services